ورود شکوهمند لوکانو به ایران؛ تولد یک مشارکت جدید
شامگاه شنبه، پنجم آبان ماه هزارو چهارصد و سه، “لوکانو” با حضور جمعی از مقامات عالیرتبه کشور و صنعت، مدیران صنعت خودرو، مدیران ارشد بینالمللی لوکانو و رسانههای تخصصی خودرو طی مراسمی مجلل در هتل اسپیناس پالاس رونمایی شد. این ورود به بازار که با یک سرمایهگذاری مشترک جدید همراه است، در شرایط تحریمی، نشانهای مثبت از توسعه خودروسازی ایران به شمار میآید.

براساس گزارشها، برند لوکس و مبتکر جدید بازارخودروی ایران، محصول سرمایهگذاری مشترک گروه ماموت ولوکانوگلوبال است.
داخلیسازی ۵۰ درصدی به همراه راهاندازی مرکز تحقیق و توسعه
مدیرعامل گروه ماموت در این رویداد با اشاره به شرایط کشور و لزوم توسعه صنعت خودروسازی کشور گفت: با توجه به اکوسیستم اقتصادی ناشی از تحریم، سرمایهگذاری مطلوبیت لازم را برای بسیاری از سرمایهگذاران نداشت. اما خوشبختانه این اتفاق بزرگ با موفقیت رقم خورد و در نهایت این سرمایهگذاری مشترک از سوی دولت به رسمیت شناخته شد.

محمد مومنی با اشاره به سرمایهگذاری گسترده شریک تجاری ماموت و زیر ساختهای مناسب و قابل توجهی که به اشتراک گذاشته شده است، افزود: محصولی باکیفیت و بینظیر با برند لوکانو عرضه خواهد شد که تمرکز ویژهای بر جامعه هدف علاقمندان آفرود دارد. در ادامه نیز سبد محصول کاملی با تکیه بر سوختهای فسیلی و همچنین خودروهای برقی متناسب با بازار ایران در نظر گرفته شده است که به مرور وارد بازار خواهند شد.

وی ادامه داد: در این سرمایهگذاری مشترک چند اتفاق نیز روی خواهد داد که برای کشور بسیار مفید و ارزشمند خواهند بود. از جمله اینکه در این شراکت راهاندازی مرکز تحقیق و توسعه پیشبینی شده است که حجم تولید داخلی را به شدت افزایش خواهد داد و بر اساس مذاکراتی که با وزارت صمت انجام شده است، بومیسازی ۵۰ درصدی با رعایت تمام استانداردهای روز جهان پیش خواهد رفت. با توجه به توانمندیهای طرفین و جدیت و تمرکزی که بر تولید با کیفیت دارند باور داریم که این محصولات در بازار موفقیت چشمگیری خواهند داشت.
محمد مومنی، همچنین در پایان با اشاره به این سرمایهگذاری مشترک تاکید کرد که بدون تردید این همکاری برای صنعت خودروسازی کشور روزهای خوبی را رقم خواهد زد.
لوکانو؛ برندی منحصربفرد برای ایران
مدیرعامل مکثموتور نیز در ادامه این مراسم با تشکر از حمایتهای دولت و همچنین گروه ماموت برای شکلگیری این سرمایهگذاری مشترک، گفت: لوکانو با بهرهمندی از کانسپت طراحی و تیم طراحان لندروور با هدف ارتقا سبک زندگی شهری پا به عرصه وجودگذاشته است. مینگ هونگ وو (Ming Hong wu) افزود: لوکانو برند بسیار جدید و خاصی به شمار میآید که با استانداردهای روز اروپا و استفاده از آخرین فناوری های کیفی و ایمنی به طور ویژه برای بازار خودرو ایران در نظرگرفته شده است.خودرویی که تجربهای فراتر از انتظار را در اختیار مخاطب قرار خواهد داد.
وی ادامه داد: این نکته را نیز باید یادآور شد که لوکانو، همیشه اصل تجارت بلند مدت را دنبال میکند و سرمایهگذاری های خود را براساس افزایش بومیسازی، ساخت محصولات و کارخانه دوستدار محیط زیست و بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته و تولید محصولات با بالاترین کیفیت و کمک به رشد و توسعه صنعت خودروسازی ایران ادامه میدهد.
معاون مدیرعامل مکثموتور، یون ژو، نیز در حاشیه این رویداد با اشاره به تعهد برند در راستای تحقق اهداف بلندمدت با توجه به دغدغه مردم مبنی بر کمبود و ناتوانی برخی شرکتها در تامین قطعات مورد نیاز در خدمات پس از فروش تاکید کرد: لوکانو برندی است که فقط به فروش محصول فکر نمیکند و برای اهداف خود برنامهریزیهای بلند مدت دارد که خدمات پس از فروش و برطرف کردن نیاز مشتریان نیز بخش مهمی از ماموریت برند را شامل میشود.
قائم مقام مدیر عامل مکثموتور، وحید حقی، نیز در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش آماده ارائه سرویسهای مد نظر مشتریان هستند ، تاکید کرد : در حال حاضر و همزمان با سفارشگذاری محصول ، بر اساس پیشبینیها ، قطعات مورد نیاز اعم از تند مصرف و با تقاضای بالا نیز در حجمی وسیع سفارشگذاری شده است و به مرور به شبکه نمایندگیها تزریق خواهد شد. محصولات لوکانو بسیار با کیفت هستند و با گذشت زمان این امر ثابت خواهد شد. با این حال اطمینان میدهم که دارندگان لوکانو برای دریافت خدمات پس از فروش به هیچ عنوان با مشکل مواجه نخواهند شد.
دراین مراسم همچنین علاوه بر حضور مقامات بلند پایه ، هنرمندان مطرح و برتر کشور ازجمله رضا یزدانی که در خلال این رویداد به صورت زنده به اجرای برخی از قطعات معروف خود پرداخت و فاطمه عبادی با نمایش قصهی آفرود برند لوکانو با نقاشی شن، نیز حضور درخشان داشتند.
بنابراین گزارش، لوکانو طی برگزاری مراسم رونمایی، حضور خود را به عنوان یک برند جدید در ایران به طور رسمی اعلام کرد. همچنین L7بنزینی، L7 هیبرید و لوکانو L8 در فضایی متناسب با این خودروهای لوکس به معرض دید عموم درآمده بود و علاقمندان میتوانستند ازنزدیک با تمام جزئیات این خودرو آشنا شده و پرسشهای خود را نیز با کارشناسان مستقر در میان بگذارند.